Завдяки правильній атмосфері можна отримати ефект відвідування великого фестивалю… Тоді проявляється Крішна…
Як організувати нама-хатту? В чому запорука успішної санги?… Методично вивчають вайшнави Сумщини.
Сумщина – один з тих регіонів, де кількість вайшнавів невелика, порівнюючи з іншими областями. Стабільно діючого храму нема. В таких умовах особливого значення набуває розвиток нама-хатт. І тут до цього питання підійшли не тільки практично, а й методично. Так, вайшнави не просто проводять нама-хатти, а й систематично вивчають, як цей процес покращити.
Щомісяця на платформі зум проходять зустрічі. Збираються лідери нама-хатт, активні вайшнави, котрі допомагають в їх проведення, та ті, хто медитують в цьому напрямку, – всього близько 15 осіб. Спочатку ідея зібрань була проста: поділитись досвідом,обговорити настанови старших відданих. Проте Ананта Рупа прабгу – брахман, котрий для сумчан є духовним натхненником, частково наставником, запропонував проводити ці зустрічі, як навчання. Таким чином проявляється ефект махабхави. Так зустрічі вайшнавів перетворилися на курс «Мистецтво проведення нама-хатт» тривалістю 2-3 роки.
Суми, Глухів, Путивля, Конотоп, Шостка, Ромни, Кролевець, Козацьке – місця, де відданні розвивають рух «Харе Крішна». В багатьох з них також проводять нама-хатти. Сюди також відноситься Борзна й Бахмач– хоч ці містечка географічно з Чернігівської області, історично склалося, що вони відносяться до сумської санги.
«Минулої осені Ач’юта Прія прабгу дав настанови для сумської ятри, щоб лідери нама-хатт збиралися. Що ми і зробили. Це допомагає тим, у кого нема постійної санги. Також ці зустрічі сприяють поглибленню відносин між відданими. Правильне спілкування та настрій – це запорука успішної нама-хатти. І це те, чому ми вчимось. Завдяки правильній атмосфері можна отримати ефект відвідування великого фестивалю… Якщо правильна атмосфера, тоді проявляється Крішна» – розповідає ініціатор зустрічей Пурушоттама Крішна прабгу.
В свою чергу нама-хатту Пурушоттама Крішни прабгу сміливо можна назвати зразковою. А історія його сім’ї воістину надихає. «Перший відданий, з котрим я познайомився, – була моя дружина (матаджі Чінмаї)» – з гордістю відзначає прабгу. Пара разом з 2011 року, мають трьох дітей. Старша дочка ВаранаДжай (Варвара) 16 років, наразі навчається в Одесі, середній син Рама (9 років) та найменша семилітня Туласі.
Сімейство надихнулося місією простого життя. Тому живе в селі Підлипне (біля Конотопа). В господарстві 2 корови й теличка. «Ми дбаємо про священних тварин, а вони – про нас» – радісно зазначає пара.
Піклуються тут не тільки про корів… В їхньому домі завжди раді вайшнавам. Вже кілька років пара стабільно, щонеділі проводить нама-хатту, а після неї – ще й харінаму.
Членами сім’ї також є Божества Шрі Шрі Нітай Надія Бігарі. «Ми хотіли, щоб вайшнави не просто йшли на нама-хатту, а медитували на зустріч з Господом» – розповідає подружжя. А приходять до них близько 15 осіб. Коли приїжджають почесні гості – Ач’юта Прія прабгу чи Ананта Рупа прабгу, то може зібратися навіть 30.
Один з постійних учасників нама-хатти Баларама Нітай Дас говорить: «Пурушоттама Крішна прабгу та матаджі Чінмаї дуже згуртовані. В їх домі панує атмосфера взаємної підтримки, любові та служіння. Це не залишає байдужим. Хочеться з ними спілкуватися, підтримувати зв’язок».
Віданні охоче служать всіма силами вайшнавам. До прикладу, коли в регіон приїжджає харінамний тур брахмачарі, то зупиняються в них. Матаджі Чінмаї з дітьми перебирається до мами, а будинок залишають в розпорядженні гостей. Варто сказати, що мама – це Ліла Сварупа матаджі, також віддана з десятилітнім стажем.
Набираючись натхнення, отримуючи філософську підтримку під час зум-зустрічей, вайшнави з неабияким ентузіазмом медитують, бажаючи ще більше розвивати свідомість Крішни в регіоні.
Про нама-хатту з музичним присмаком… читайте незабаром в другій частині матеріалу.
Відповіді